SETMANA DEL DIA 8 A 14 DE JUNY
Naturals: "CANVIS QUÍMICS DE LA MATÈRIA"
Realitza els exercicis proposats del contingut de naturals d'aquest mateix blog.
TASCA 1- VISUALITZA EL VIDEO DE CANVIS QUÍMICS DE LA MATÉRIA.https://www.bing.com/videos/search?q=canvis+quimics+de+la+materia+youtube+4t+primaria&docid=608009713546497648&mid=549980A43F4B32A63349549980A43F4B32A63349&view=detail&FORM=VIRE
TASCA 2- LLEGEIX LES PREGUNTES PROPOSADES SENSE MIRAR LA SOLUCIÓ. DESPRÉS, COMPROVA QUE HAS RESPOST EL MATEIX.
TASCA 3- REALITZA UN TALLER DE CUINA "FEIM UN PA" O "FEIM IOGURTS".
Després, pots reenviar la fotografia a la teva mestra -tutora
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
Realitza els exercicis proposats del contingut de naturals d'aquest mateix blog.
TASCA 1- VISUALITZA EL VIDEO DE CANVIS QUÍMICS DE LA MATÉRIA.https://www.bing.com/videos/search?q=canvis+quimics+de+la+materia+youtube+4t+primaria&docid=608009713546497648&mid=549980A43F4B32A63349549980A43F4B32A63349&view=detail&FORM=VIRE
TASCA 3- REALITZA UN TALLER DE CUINA "FEIM UN PA" O "FEIM IOGURTS".
Després, pots reenviar la fotografia a la teva mestra -tutora
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
TASCA 1: VISUALITZA EL VIDEO DELS CANVIS QUÍMICS DE LA MATÈRIA.
TASCA 2: LLEGEIX LES PREGUNTES PROPOSADES.
1. En el video t’han explicat que la matèria pot sofrir tres classes de canvis químics. Quins són? Els canvis químics de la matèria no es poden tornar a la forma original.
Hi ha tres canvis químics:
Combustió o cremar, cremam un material i ja no pot tornar ser la mateixa cosa.
Oxidació: aplicam oxigen d’aire (aigua) en alguns metalls modifiquen els metalls i creen òxid.
Fermentació: es dóna en bactèries, es transformen els sucres dels menjars en altres substàncies.
TASCA 3: FEIM UN "TALLER DE CUINA" : FERMENTACIÓ , FEIM PA O IOGURT.
POTS TRIAR FER PA O IGURT. O INCLÚS, FER LES DUES RECEPTES.
Et proposam que cuinis emprant el procés de fermentació. En el primer cas usant llevadura i a l’altra iogurt.
Aquí tens unes receptes, si vols en pots cercar unes altres.
Pa
Iogurt
El
procés de fermentació es fa ràpid o necessita el seu temps? El
procés de fermentació necessita el seu temps.
ATENCIÓ: QUAN TENGUIS LA RECEPTA TRIADA I FETA, POTS REEENVIAR LES FOTOS A LES TEVES MESTRES-TUTORES.
NATURALS
SETMANA DEL DIA 1 A 7 DE JUNY
TASCA 1: DIFERÈNCIA ENTRE SUBSTÀNCIA PURA I MESCLA.
SUBSTÀNCIES
PURES I MESCLES
Copia aquesta informació a un full i aprèn la diferència entre substància pura i mescla.
La
matèria pot estar constituïda:
- Per una sola substància o component, s’anomenen SUBSTÀNCIES PURES.
- Per diferents substàncies o components i s’anomenen MESCLES.
- Cerca exemples posa el nom i una imatge: COMPLETA AQUESTA TAULA EN UN FULL.
Substàncies
pures
|
Mescles
|
- Defineix amb les teves paraules què són substàncies pures i mescles:
TASCA 2: FULL D'EXPERIMENTACIÓ: SEPARACIÓ DE MESCLES.
FULL
D’EXPERIMENTACIÓ: Separació de mescles.
Propietats
de la matèria.
Mesclam
a un tassó aigua i sucre i a un altre aigua i sorra.
- Quina mescla creus que es dissol més?
Els
imants poden atreure alguns materials. En saps alguns?
TASCA 3: DIFERÈNCIA ENTRE MESCLA HOMOGÈNIA I HETEROGÈNIA. SEPARACIÓ D'UNA MESCLA. SEPARACIÓ D'UNA MESCLA HETEROGÈNIA
Mescla
homogènia: Els seus components no es veuen a simple vista.
Posa
exemples:
Mescla
heterogènia: Els seus components es veuen a simple vista.
Posa
exemples:
MÈTODES PER LA SEPARACIÓ DE MESCLES
|
Per
separar mescles podem emprar diferents mètodes:
- FILTRACIÓ: Se separa un sòlid d’un líquid fent que aquest passi a través d’un filtre.
- EVAPORACIÓ: El líquid s’evapora i el sòlid es cristal·litza. No importa utilitza foc, deixant al sol com a les salines ho obtenim igual.
- IMANTACIÓ: Es separen amb un imant les partícules que es poden imantar.
TASCA 4: EXPERIMENTAM. FEIM MESCLES I SEPARAM AMB UN MÈTODE CIENTÍFIC
EXPERIMENTS:
Feim
mescles i les separam amb algun mètode científic
MATERIALS
|
PROCEDIMENT
|
||||||
Experiment
1
Experiment
2
|
|
Què
has après de tot aquesta feina?
SETMANA DEL DIA 25 AL 31 DE MAIG
Naturals: Aquesta vegada ens toca l'aparell circulatori. Per aquest motiu podeu escoltar els videos proposats a continuació.
TASCA 1: VIDEO 1: "EL SISTEMA CIRCULATORIO"
https://www.bing.com/videos/search?q=youtube+sistema+circulatorio+happy+learning&docid=608007888102820493&mid=27AA451957925E68FE8727AA451957925E68FE87&view=detail&FORM=VIRE
TASCA 1: VIDEO 1: "EL SISTEMA CIRCULATORIO"
https://www.bing.com/videos/search?q=youtube+sistema+circulatorio+happy+learning&docid=608007888102820493&mid=27AA451957925E68FE8727AA451957925E68FE87&view=detail&FORM=VIRE
TASCA 2: VIDEO 2: "EL CORAZÓN"
https://www.bing.com/videos/search?q=youtube+sistema+circulatorio+happy+learning&&view=detail&mid=DABE5D99200AB80CB179DABE5D99200AB80CB179&&FORM=VDRVRV
https://www.bing.com/videos/search?q=youtube+sistema+circulatorio+happy+learning&&view=detail&mid=DABE5D99200AB80CB179DABE5D99200AB80CB179&&FORM=VDRVRV
VIDEO 3: "COM FER L'EXPERIMENT DE LA BOMBA DEL NOSTRE COR"
https://drive.google.com/file/d/1kEjNHTJmSI3BC28gLRvwbaIvK0M2UuS0/view?usp=sharing
TASCA 4: ENVIA UN VIDEO FENT L'EXPERIMENT DE LA BOMBA DEL NOSTRE COR. Sinó és possible envia la fotografia de l'experiment.
https://drive.google.com/file/d/1kEjNHTJmSI3BC28gLRvwbaIvK0M2UuS0/view?usp=sharing
TASCA 4: ENVIA UN VIDEO FENT L'EXPERIMENT DE LA BOMBA DEL NOSTRE COR. Sinó és possible envia la fotografia de l'experiment.
El video o fotografia sobre l'experiment s'ha d'enviar a la vostra mestra-tutora
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
SETMANA DEL 18 AL 24 DE MAIG
NATURALS: "L'APARELL EXCRETOR"
1- Mirar els videos de l'aparell excretor.
VIDEO 1
2- Fer un dibuix de l'aparell excretor en un full i escriu les seves parts.
3- En acabar el dibuix ho podeu enviar a la vostra mestra-tutora.
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
SETMANA DEL 11 AL 17 DE MAIG
APARELL RESPIRATORI
1- Mirar el video sobre l'aparell respiratori.
https://www.bing.com/videos/search?q=aparell+respiratori+youtube+erase+una+vez+la+vida&docid=608004138593552384&mid=4B498C3D618684C3934F4B498C3D618684C3934F&view=detail&FORM=VIRE
2- Dibuixa l'aparell respiratori a un full i copia la informació de l'esquerra que està dins del quadrat.
3- LLEGEIX AQUEST RESUM SOBRE L'APARELL RESPIRATORI
http://www.xtec.cat/~rvillanu/respiratori/respiratori.htm
4- ENVIA UNA FOTO DE LA TASCA FETA AL CORREU ELECTRÒNIC DE LA TEVA MESTRA TUTORA
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
SETMANA DEL 5 AL 10 DE MAIG
Feim un petit treball d'investigació sobre L'APARELL DIGESTIU.
Bon dia! Aquesta setmana heu de mirar aquest video per aprendre el que és la digestió i l'aparell digestiu.
https://www.youtube.com/watch?v=Tiad2qk09bc
Després de veure'l us proposo que pinteu les parts de l'aparell digestiu a una camiseta. Però sinó teniu podeu fer-lo a un full o una cartolina.
https://www.youtube.com/watch?v=Tiad2qk09bc
Després de veure'l us proposo que pinteu les parts de l'aparell digestiu a una camiseta. Però sinó teniu podeu fer-lo a un full o una cartolina.
https://docs.google.com/document/d/1hmRzo3rbjDB4zeDTBzFk8xmDSzw-T9Mnd7TLJkdG5sg/edit
En tenir totes les parts dibuixades, heu de gravar un vídeo, amb la vostra camiseta o dibuix, on expliqueu el camí que segueix l'aliment des de la boca fins a l'anus. I per acabar m'envieu aquest video per e-mail. Sinó és possible d'enregistrar el video, m'ho podeu explicar a un full feis la foto i m'ho enviau.
CINQUENA SETMANA ( DE 20 A 26 D'ABRIL)
NATURALS
Naturals: Vos proposam aquesta setmana fer una
"piràmide d'aliments".
1- Mirar el video de la piràmide alimentària.https://www.youtube.com/watch?v=4MEfZRGHefw
2-Després juga a col-locar els aliments al lloc de la piràmide on correspon (has d'arrossegar els aliments i posar-los a la piràmide).https://media.diba.cat/diba/html/salutpublica/menjabe/1/
3-Esbrina la funció de cada aliment jugant al següent joc.https://media.diba.cat/diba/html/salutpublica/menjabe/3/
4- MURAL. Pots fer un mural com el de la fotografia o semblant i serà la tasca per avaluar que has d'entregar a la teva mestra-tutora. Pots emprar fulls de propaganda del super. Sinó trobeu fulls del supermercat, o no podeu imprimir aliments, també podeu fer els dibuixos dels aliments.
Recorda que els correus per enviar la fotografia del mural són:
Maria Antònia Bauçà mabauza@simoballester.com
Francisca Servera fservera@simoballester.com
Maria Antònia Bauçà mabauza@simoballester.com
Francisca Servera fservera@simoballester.com
FEINETA PER AQUESTS DIES.......
1- "LES FUNCIONS VITALS".
https://es.slideshare.net/mabad6/el-nostre-cos-per-dins?next_slideshow=1
2- "SISTEMA NIRVIÓS".
CORRESPON AL TEMA 5: " EL SISTEMA NIRVIÓS"
El sistema nirviós es distingeixen dues parts: el sistema nirviós central i el sistema nirviós perifèric.
El sistema nirviós està format per un únic tipus de teixit, el teixit nirviós.
LES NEURONES
Les cèl-lules que formen el teixit nirviós s'anomenen neurones i es caracteritzen perquè tenen diferents prolongacions amb les quals transmeten informació contínuament.
En una neurona es distingeixen tres parts: EL COS, DENTRITES I AXÓ.
Dimecres 26 de febrer de 2.020
EL SISTEMA NIRVIÓS CENTRAL
La funció del sistema nirviós central consisteix a rebre informació, interpretar-la i elaborar una resposta. Està format per l'encèfal i la medul-la espinal.
*L'encèfal està situat al cap i protegit pels ossos del crani. Consta de tres parts: cervell, cerebel i bulb raquidi.
*La medul-la espinal es troba protegida a l'interior de les vèrtebres que formen la columna vertebral.
EL SISTEMA NIRVIÓS PERIFÈRIC
El sistema nirviós perifèric està format pels nirvis, que són fibres llargues formades per la unió d'axons de diverses neurones. Els nirvis arriben a totes les parts dels cos: als òrgans dels sentits, als músculs, a les vísceres, etc., i les comuniquen amb l'encèfal i la medul-la.
Hi ha dos tipus de nirvis: els sensitius i els motors.
Els nirvis sensitius transmeten la informació des dels òrgans fins a l'encèfal i la medul-la espinal.
Els nirvis motors duen les ordres de l'encèfal i de la medul-la espinal a altres òrgans.
EN AQUEST LINK TROBARÀS UN RESUM DEL SISTEMA NERVIÓS