SETMANA DEL DIA 1 A 7 DE JUNY
Socials: Aquesta setmana farem un petit treball d'investigació sobre "LA REVOLUCIÓ FRANCESA".
TASCA 1: Visualitza aquest video proposat.
https://www.bing.com/videos/search?q=video+revoluci%c3%b3+francesa+happy+learning&docid=608003408518907098&mid=5EBB9679D7210BA508CB5EBB9679D7210BA508CB&view=detail&FORM=VIRE
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
SETMANES DEL DIA 25 A 31 DE MAIG
Socials: Aquesta setmana estudiarem el "Descobriment d'Amèrica de Cristòfol Colom" i "L'Edat Moderna", per la qual cosa podreu veure dos videos explicatius d'aquest tema i després fer unes preguntes de comprensió oral.
3- CONTESTA A LES SEGÜENTS PREGUNTES SOBRE EL VÍDEO DE L’EDAT MODERNA.
OCEANS I CONTINENTS
En el nostre planeta hi ha sis continents que són: Àfrica, Amèrica,Àsia, Europa,Oceania i l’Antàrtida. I cinc oceans: Atlàntic, Pacífic, Índic, Glacial Àrtic i Glacial Àntàrtic. Al principi de l’Edat Moderna no se coneixien ni tots els continents ni tot els oceans.
1.Observa el mapa i escriu el noms dels sis continents segons el color.
Vermell:_______________________________________________________
Groc:_________________________________________________________
Taronja:_______________________________________________________
Lila:__________________________________________________________
Verd:_________________________________________________________
Blanc:________________________________________________________
2. A Quin any va començar l’Edat Moderna i a quin any va acabar?
_______________________________________________________________
3.Escriu les Característiques principals de l’Edat Moderna.
_______________________________________________________________________
4.En quins estaments es dividia la societat durant l’Edat Moderna?
5.En què es basava l’economia de l’Edat Moderna?
_______________________________________________________________________
6.Com es deia la nova forma de pensar de l’Edat Moderna? Qui és el centre de la cultura? _________________________________________________________________
7. Escriu devora cada personatge el que li pertoca.
Nicolás Copérnico: ________________________________________________
Galileo Galilei :____________________________________________________
Johannes Kepler:__________________________________________________
Miguel Servet:___________________________________________
4-CONTESTA A LA PREGUNTES SOBRE EL DESCOBRIMENT D'AMÈRICA
1-D'on era Cristòfol Colom?
a) Egipte
b) Turquia
c) Espanya
d) Grècia
e) Itàlia
2- Completa.
En aquesta època tot el món creia que la Terra era________________i________________, menys
Colom que defensava que era_______________i amb aquest viatge pretenia demostrar-lo.
Per això, volia travessar el________________i va arribar a ________________donant una volta
quasi completa al_____________________.
3- Com s'anomenen els vaixells en els que va partir Colom?
_________________________________________________________________________
a) Egipte
b) Turquia
c) Espanya
d) Grècia
e) Itàlia
2- Completa.
En aquesta època tot el món creia que la Terra era________________i________________, menys
Colom que defensava que era_______________i amb aquest viatge pretenia demostrar-lo.
Per això, volia travessar el________________i va arribar a ________________donant una volta
quasi completa al_____________________.
3- Com s'anomenen els vaixells en els que va partir Colom?
_________________________________________________________________________
4-Classifica en la columna que pertoca:
TOMÀQUET XOCOLATA CAVALLS PATATA GALLINES
PRODUCTES AMERICANS:_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
PRODUCTES ESPANYOLS:______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5-Què és allò que no sabia en Colom quan va morir?_________________________________________________________________________________
6- Qui va ser el primer en adonar-se que les terres descobertes per Colom pertanyien a un altre continent?_______________________________________________________-
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TASCA PER A LA QUARTA SETMANA
*Treball d'investigació de l'Edat Mitjana (TEMA 7) per entregar per correu electrònic a la mestra-tutora
Nins i nines de 5è, vos fa ganes fer un viatge al passat?Au idò, ens endinsarem en l’Edat Mitjana. Heu visitat mai un castell on vivien els reis o un monestir on hi habitaven els monjos?
Aquesta tasca s´havia de treballar per grups o parelles, però degut a les circumstàncies el començareu individualment a casa. Cercareu informació sobre aspectes que ens han parescut interessants, tots ells relacionats amb la vida a l’Edat Mitjana.
El format d'entrega de treball pot ser la forma que tengueu al vostre abast. Podeu triar copiant al quadern i enviar la foto a la vostra mestra-tutora o fent-lo amb l'ordinador a un document office o powerpoint ja que ho hem treballat a tallers de TIC, i l'enviau com un arxiu al correu de la vostra mestra-tutora. Les dues maneres es consideraran correctes.
Les tasques de socials s'enviaran a la mestra-tutora del teu grup classe de 5è. Data després de pasqua.
Aquest treball s'ha d'enviar per correu electrònic o fotografia de mòbil a la vostra mestra-tutora, després de pasqua.
En el vostre treball haureu de cercar informació sobre els següents aspectes:
● Definició i etapes (eix cronològic, alta i baixa edat mitjana)
● Com estava organitzada la societat medieval(feudalisme i piràmide social)
● On vivien? (castell, monestir, granja i ciutat)
● Vida quotidiana(que menjaven,com vestien, com es desplaçaven, els tipus de feina i les malalties que hi havien)
● Vida militar( els cavallers, les armes, sistemes de defensa)
● Cultura (Art romànic i gòtic, les creences i la religi
● Definició i etapes (eix cronològic, alta i baixa edat mitjana)
● Com estava organitzada la societat medieval(feudalisme i piràmide social)
● On vivien? (castell, monestir, granja i ciutat)
● Vida quotidiana(que menjaven,com vestien, com es desplaçaven, els tipus de feina i les malalties que hi havien)
● Vida militar( els cavallers, les armes, sistemes de defensa)
● Cultura (Art romànic i gòtic, les creences i la religi
Aquí teniu un esquema dels diferents apartats del treball perquè us quedi més clar:
TASCA PER ENTREGAR DEPRÉS DE PASQUA
Aquesta setmana cercareu informació i investigareu sobre els apartats següents:
-On vivien?(castells,monestirs,granja i ciutat)
-Vida quotidiana (que menjaven,com vestien, com es desplaçaven, els tipus de feina i les malalties que hi havien).
-Vida quotidiana (que menjaven,com vestien, com es desplaçaven, els tipus de feina i les malalties que hi havien).
.
Dilluns 30 de març de 2.020
TASCA PER A LA TERCERA SETMANA
"DEURES DEL 30 DE MARÇ AL 5 D'ABRIL"
Aquesta setmana començarem un poc de lectura sobre:
TEMA 7: "ESPANYA A L'EDAT MITJANA"
"BÀRBARS, BIZANTINS I LA CONQUESTA MUSULMANA"
1 -Vos recordam que tenim accés digital al material de socials de forma on-line en aquesta pàgina.
http://aulavirtual.santillana.es/av3online/book
L'usuari és 7002026-0029-0001
Contrasenya és: ZbvVKCn8
- Després podeu fer aquesta activitat en el quadern o en un full.
2 - ACTIVITAT
DEFINEIX I COPIA aquestes paraules:
EMIRAT: territori governat per un emir i subjecte a les ordres d'un cap superior, en el cas d'al-Àndalus, del califa de Damasc.
CALIFAT: territori governat per un califa, que és el cap suprem en aspectes polítics i religiosos.
TAIFA: petit regne musulmà independent sorgit en el segle XI, després de la desaparició del califat de Còrdova.
ALQUERIA: casa de camp amb terra de conreu, de regadiu.
RAFAL: terreny d'ús agrícola de menor extensió que una alqueria.