SETMANA DE DIA 15 A 21 DE JUNY-
TASCA 1
CAL-LIGRAMES
CAL.LIGRAMES
Avui
farem un CAL·LIGRAMA!
Però... què és un cal·ligrama?
És
un poema visual en el que el text que escrius té la forma sobre el
tema que has escrit.
És
a dir, si en el teu text parles sobre un passeig amb bicicleta,
podries escriure el text fent la forma d'una bicicleta.
Feis
1 o 2 cal·ligrames.
Passes
per fer un cal·ligrama
1.
Pensa sobre quin tema vols parlar i escriu el text en un full.
2.
Fes el dibuix en relació al tema que has escrit.
3.
Escriu el teu text damunt la silueta o dins la figura.
4.
Si vols lleva les línies i DECORA!
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
TASCA 2: RAMON LLULL
1- Visualitza el video de Ramon Llull. https://www.bing.com/videos/search?q=video+ramon+llull+els+primers+anys+ib3&docid=608004168712325865&mid=D011FF499AC7FBAE8446D011FF499AC7FBAE8446&view=detail&FORM=VIRE
2- Respon aquest qüestionari.
RAMON LLULL
1- Què nom la cussa del protagonista?
a) Sol
b) Lluna
c) Estrella
d) Caparruda
2- On entra el protagonista?
a) A un castell.
b) A un estable
c) A la Real
d) A una casa encantada
3- A quin any va nèixer el savi?
a) 1232
b) 1932
c) 2002
d) 1282
4- D'on eren els pares del savi?
a) De Madrid
b) De Mallorca
c) De València
d) De Barcelona
5- Quines armes va aprendre a utilitzar el savi?
a) L'arc i la fona
b) L'arc i la pistola
c) L'arc i la fletxa
d) Totes les anteriors són correctes
6- Quants vespres se li apareix Jesucrist al savi?
a) 3 vespres
b) 4 vespres
c) 5 vespres
d) 6 vespres
7- Qui vivia a Mallorca?
a) jueus
b) cristians
c) viquings
d) Musulmans
8- Quin consell li varen donar al savi?
a) Tornar a Mallorca
b) Continuar viatjant
c) Tornar a Mallorca i continuar estudiant
d) Visitar moltes esglésies
SETMANA DE DIA 8 A 14 DE JUNY
NOTÍCIALlegeix aquesta notícia publicada al diari ARA BALEARS. Després realitza les preguntes que estan exposades al final de la notícia.
Can Sales ofereix un servei de préstec a domicili per a majors de seixanta anys
La
biblioteca obrirà aquest dimarts i els usuaris podran demanar i
tornar llibres i llegir a la sala, encara que amb limitacions
d'aforament.
La
biblioteca pública de Can Sales, a Palma, obre aquest dimarts les
portes al públic amb un nou servei de préstec a domicili per a
majors de seixanta anys. Quatre voluntaris de Protecció Civil amb la
coordinació del tècnic director d'Emergències, Martín Mancha,
repartiran llibres i material audiovisual al col·lectiu de risc de
majors de seixanta anys en un radi de dos quilòmetres de la
biblioteca. El repartiment serà els dimarts i els dijous, i els
interessats podran sol·licitar els títols a través del correu
electrònic bpcansalas@bibliotecapalma.com o telefonant al
971176030.
Can
Sales ha habilitat una sala buida per posar-hi en quarantena els
llibres rebuts durant catorze dies. A més, els majors de seixanta
anys disposaran d'un horari presencial exclusiu de dilluns a
divendres de 10 a 11 hores. Per al públic general, Can Sales ha
incorporat un servei de recomanacions literàries per telèfon els
dilluns, dimarts i dijous de 18 a 19 hores a través del telèfon
689139324.
D'altra
banda, l'obertura de Can Sales al públic, amb horari de 9 a 18
hores, s'ha preparat amb mesures individualitzades per a cada secció
de la biblioteca. En aquest sentit, s'han instal·lat mampares de
protecció als espais de contacte entre treballadors i usuaris.
Els
usuaris rebran, amb limitacions d'aforament, els serveis de préstec
i devolució, lectura en sala, a més del d'informació
especialitzada. Les obres seran sol·licitades pels usuaris i
proporcionades pel personal, mentre que els fons de lliure accés
continuaran tancats al públic. No es podran utilitzar els ordinadors
i tampoc serà possible fer activitats culturals o de préstec
interbibliotecari.
Quant
a les mesures d'higiene, els usuaris trobaran dispensadors de gel
hidroalcohòlic i es recomana l'ús de mascaretes, a més de
conservar la distància interpersonal, assenyalada a les
instal·lacions.
PREGUNTES SOBRE LA NOTÍCIA
1- Copia la notícia a un full, preferiblement a quadrats o línies i intenta fer una bona presentació.
2- Títol de la notícia____________________________________
3- Tema de la notícia(almenys tres línies).____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4- De quin diari és la notícia?_____________________________
5- Què penses que vol dir que hi haurà "limitacions d'aforament"?
a) Que hi haurà limitacions per xerrar.
b) Que només es podrà xerrar fluixet.
c) Que podrà entrar tothom que sempre estigui en silenci.
d) Que hi haurà un límit de persones.
6- Quin servei ofereix la biblioteca com a novetat?
a) Llegiran llibres al públic.
b) Portaran llibres als domicilis.
c) Portaran llibres a les biblioteques.
d) No hi ha cap servei nou.
e) Opció 5.
7- A qui repertiran llibres?
a) A la gent major de 50 anys.
b) Als nins i nines.
c) A tothom que ho demani.
d) A la gent major de 60 anys.
8- Què faran amb els llibres que la gent torni?
a) Els deixaran en una sala buida.
b) Els desinfectaran amb alcohol.
c) Els cremaran.
d) Els posaran de nou al seu lloc.
9- Quin horari tendrà la biblioteca per al públic?
a) De 10 a 11 hores.
b) De 9 a 18 hores.
c) De 18 a 19 hores.
d) De 9 a 19 hores.
10- Si ho necessito, podré anar a la biblioteca a cercar una informació amb l'ordinador.
a) Fals.
b) Vertader.
11- Quines mesures de seguretat hi haurà?
a) Hi haurà dispensadors de gel hidroalcohòlic.
b) Es recomana l'ús de mascaretes.
c) Es recomana conservar la distància interpersonal.
d) Totes les anteriors són correctes.
12- Si vols un llibre de la biblioteca, podràs agafar-ho tu personalment.
a) Vertader.
b) Fals.
13- S'ha de mantenir l'espai de seguretat ja que no s'han instal-lat mampares de protecció als espais de contacte entre treballadors i usuaris.
a) Vertader.
b) Fals.
14- Qui penses que és el tema principal de la notícia?
a) La biblioteca de nou.
b) La biblioteca obri amb un nou servei i noves mesures de seguretat.
c) La biblioteca tindrà un nou horari.
d) S'haurà de demanar cita per anar a la biblioteca.
SETMANA DEL DIA 1 A 7 DE JUNY
Aquesta setmana vos proposam què penseu quina pel-lícula vos ha agradat més durant el confinament i faceu aquesta expressió escrita de l'assignatura de català.
Després, ho podreu enviar per correu electrònic a les vostres mestres -tutores.
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
DATA:____________________________________________
NOM I LLINATGES: _______________________________
1. Títol de la
pel·lícula:_______________________________
2. Resum de la
història.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Una breu
descripció dels personatges protagonistes: Com són físicament? Què fan? Quin
personatge m'ha agradat més?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Breu opinió
personal de la pel·lícula: Què és el que més m'ha agradat?, ha estat
entretinguda?, el final ha estat el que esperava? Què m'ha fet pensar?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Si voleu podeu
acompanyar aquesta ressenya amb una imatge o dibuix.
______________________
SETMANA DEL 25 AL 31 DE MAIG
1- COMPRENSIÓ LECTORA
Vos proposam aquesta setmana llegir una hora diària d'algun llibre de lectura que tengueu per casa i no hague acabat de llegir o un llibre nou adaptat a la vostra edat.
2- EXERCICIS ON-LINE DE NORMES ORTOGRÀFIQUES RELACIONADES AMB L'ACCENTUACIÓ
https://clic.xtec.cat/projects/normes/jclic.js/index.html
SETMANA DE DIA 18 A 24 DE MAIG
TEXT INSTRUCTIU
1- LLEGIM LA RECEPTA : TALLER DE MAGDALENES.
TALLER:
FEIM DE CUINERES I CUINERS.
Aquesta setmana teniu una recepta de magdalenes per fer a casa.
Prèviament podeu preparar els ingredients,
pesar-los,..També podeu aprofitar per calcular els ingredients pel
doble, triple, meitat,..I també podeu fer una estimació del que vos
podria costar en euros. Heu d´omplir la graella de proporcionalitat.
Si vos fa ganes ens podeu compartir qualque foto, vídeo de quan faceu les magdalenes. Ànims i esperam que vos surtin molt bones.
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
MAGDALENES
INGREDIENTS:
200 grams de sucre
2 ous sencers
200 grams d'oli de gust suau
200 grams de llet
280 grams de farina fluixa
25 grams de llevat en pols-colorant alimentari-essència de llimona.
ELABORACIÓ
200 grams de sucre
2 ous sencers
200 grams d'oli de gust suau
200 grams de llet
280 grams de farina fluixa
25 grams de llevat en pols-colorant alimentari-essència de llimona.
ELABORACIÓ
- Primer tiram els ous, vigilant que no caigui cap closca.
- Afagim el sucre.
- Afagim l'oli d'oliva.
- Si l'oli és de gust suau millor.
- Tirarem una mica de colorant.
- Sinó en teniu, el podeu obviar el colorant alimentari.
- Afagim la llet.
- Afagim unes 10 gotes d'essència de llimona líquida. Sinó en teniu, podeu raspar un poc de pell d'una llimona.
- Posam la farina.
- Ara posarem el llevat.
- Ho començarem a batre.
- Als 5 minuts de batre, ho podrem reservar en un bol...per guardar a la gelera.
- Ho heu de deixar reposar mínim una hora...si són dues millor, i si és un dia sencer...encara millor! Com més reposi més pujaran.
- Ja podeu omplir les paneretes i enfornar-les a 240 graus durant 8-10 minuts. Després, baixau la temperatura a 180 graus per acabar de coure-les per dins durant 10-12 minuts més.
MIrau quina bona pinta!
Si voleu posar color i alegria a les magdalenes podeu afagir colorant alimentari, trossets de xocolata a la massa ( a manera de cookies)....decorar-les amb fideus de colorins o de xocolata. Posau en marxa la vostra creativitat.
Si voleu posar color i alegria a les magdalenes podeu afagir colorant alimentari, trossets de xocolata a la massa ( a manera de cookies)....decorar-les amb fideus de colorins o de xocolata. Posau en marxa la vostra creativitat.
ANIMAU-VOS
A FER-LES I ESPERAM QUE VOS SURTIN MOLT BONES!!
2- FEIM LA RECEPTA AMB L'AJUDA D'UN ADULT.
3- GRAELLA DE PROPORCIONALITAT DELS INGREDIENTS DE LA RECEPTA DE LES MAGDALENES.
DOBLE I TRIPLE.
Per exemple: doble
400 grams de sucre, 4 ous, 400 grams d'oli.......Segueix calculant.
Per exemple: triple
600 grams de sucre, 6 ous, 600 grams d'oli......Segueix calculant.
4- ENVIA LA FOTOGRAFIA TEVA AMB LES MAGDALENES FETES AL CORREU ELECTRÒNIC DE LES MESTRES-TUTORES. I TAMBÉ LA GRAELLA DE PROPORCIONALITAT DELS INGREDIENTS.
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
SETMANA DE DIA 11 A 17 DE MAIG
Català: Aquesta setmana podreu fer un "PROGRAMA DE FESTES". Et proposo que facis un programa de festes. Pots pensar amb un programa de festes de primavera o qualsevol altra programa. Després, ho pots enviar al correu:
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
EXEMPLE DE PROGRAMA DE FESTES
fservera@simoballester.com mabauza@simoballester.com
EXEMPLE DE PROGRAMA DE FESTES
SETMANA 5 A 10 DE MAIG
REPASSAM LES NORMES D'ACCENTUACIÓ AMB DIFERENTS FITXES I LINKS
Català: Aquesta setmana repassarem les normes d'accentuació de la llengua catalana, per la qual cosa, vos proposaré aquests links i algunes feinetes que trobareu al contingut de l'assignatura de català d'aquest mateix blog.
SISENA SETMANA (27 d'abril a 3 de maig)
2-PAUTES
PER A REALITZAR LA TEVA PRÒPIA ENTREVISTA.
Una
vegada haver mirat que és una entrevista,les diferents parts que té
i haver vist alguns exemples d´entrevistes és el teu torn. Elaborar
una entrevista.
En
aquesta tasca planificaràs la teva pròpia entrevista.T´animes?
Serà divertit!
A
continuació realitzarem una entrevista a qualcú de ca teva. L’objectiu de l’entrevista és conèixer
els
jocs amb els que es divertien quan tenien la teva
edat.
Has d´escriure una breu presentació, unes 10 preguntes i una
conclusió.
Pensa
que com entrevistador i entrevistadora hauràs de preparar prèviament
les preguntes que li faràs a l´entrevistat o entrevistada.
Algunes
preguntes han de tenir relació amb els jocs però les altres poden
fer referència a la seva personalitat, caràcter, aficions o també a
les seves opinions.
Si
vols pots gravar l'entrevista i després l’has d’escriure abaix.
Es tracta de copiar el que has escoltat. Recorda que has d'emprar els
signes d’exclamació o interrogació.
Si
vols pots acompanyar l’ entrevista de qualque foto de l’
entrevistat, qualque dibuix relacionat amb l´entrevista,..
Quan ho tenguis tot pots enviar la teva feineta a les teves tutores.
Molts
d’ànims periodistes!
Fins aviat
3- REPASSAM EL VERB I FEIM LES QUATRE FITXES PROPOSADES QUE ESTAN ABAIX.
4- ENVIA L'ENTREVISTA I LES FITXES FENT UNA FOTOGRAFIA A LA TASCA REALITZADA A LA TEVA TUTORA.
Francisca Servera fservera@simoballester.com
Maria Antònia Bauçà mabauza@simoballester.com
_________________________________________________________________________________
CINQUENA SETMANA (20 a 26 d'abril)
Tasques de català.
QUIN PASTÍS MÉS BO!!!!!!!!!!
Català: Aquesta setmana farem una activitat. Quin pastís més bo!
Podeu anar a google, posau TEIDE, i després entrau a aquest link https://web.editorialteide.com/ca/ensquedemacasa/
des d'allà podeu anar a cinquè de primària. Accedeix. Quin pastís més bo"
Comprensió oral: Escoltar l'audició. Quin pastís més bo!
Expressió escrita: Respondre les preguntes del contingut de català referent a l'audició.
Expressió oral: Llegeix les preguntes i repostes en veu alta.
Comprensió escrita: Llegeix detingudament les activitats del contingut del blog de català i respon el que et deman de forma breu.
PREGUNTES
1- Què cuina el nin amb la seva àvia?
2- Quin aliment no pot menjar el seu avi?
3- Quants d'ous duu la recepta?
4- Quins ingredients duu la recepta?
5- Què li posa al motllo perquè el pastís no quedi enganxat?
6- Quant de temps està al forn el pastís?
DEURES 6 A 8 D'ABRIL
- Bon dia nins/es del Simó Ballester! Les mestres de 5è EP consideren que de català podeu fer les tasques següents:
- COMPRENSIÓ ESCRITA:
- Llegir 1/2 horeta diària alguna notícia, revista o continuar la lectura del llibre adaptat a la vostra edat que tengueu per casa.
- Podeu llegir els contes bojos del bloc. CONTES BOJOS MOLT DIVERTITS. Clicau abaix per continuar amb contes bojos.
https://win.memcat.org/infantil/contesb/index1.htm
- Lectura: "La llegenda de Robin Hood" de la pàgina https://web.editorialteide.com/ca/ensquedemacasa/ i realitza les activitats proposades en aquesta pàgina. Heu de posar ACCEDEIX-EDUCACIÓ-PRIMÀRIA-CINQUÈ
- EXPRESSIÓ ESCRITA:
- Podeu anar seguint el diari de 5 o 6 oracions d'allò que anau fent.
- Pensau a posar la data abans de començar.
- Començar en majúscula i acabar en puntet.
ACTIVITAT ÚNICA PER ENTREGAR A LA VOSTRA TUTORA PER CORREU ELECTRÒNIC:
- Inventa una història en què el protagonista sigui un heroi o bandoler.
DEURES SETMANA 30 DE MARÇ A 5 D'ABRIL
CATALÀ
Bon dia nins i nines! Començam una altra setmana. Avui farem un poc de feina de català.
1-EXPRESSIÓ ESCRITA: De català al quadern podeu posar la data i escriu una petita redacció on explicau com heu passat aquestes dues setmanes, com passau el dia a dia, com vos sentiu... Pensau a posar el títol.
Vos record que aquesta setmana que ja hem acabat les fitxes de repàs, entrarem en aquesta pàgina digital. Aquí abaix teniu l'accés digital als llibres. Entrau en aquesta pàgina i després posau l'ususari i la contrasenya, és molt senzill entrar .
http://aulavirtual.santillana.es/av3online/book
L'usuari és 7002026-0029-0001
Contrasenya és: ZbvVKCn8
2-COMPRENSIÓ LECTORA: Podeu fer la lectura "Els paraigües desapareguts" de la pàgina 128-129 i en el quadern fer la pàgina 130-exercici 2,3,5.
3- ORTOGRAFIA:
RECORDA: S'escriu v en els casos següents.
*Darrere de n. Exemple: inventar.
*A les formes de l'imperfet dels verbs de la primera conjugació. Exemple: menjava.
*Quan altres paraules de la família duen u. Exemple: neu: nevar.
Deures: pàg 134- 1, 3, 4, 6.
4- DICTAT: Et recoman que algú et faci el dictat a casa, sinó és possible fés tan sols el copiat.
5-LECTURA D'UN TEXT NARRATIU: pàg 138. "EL PAGÈS I ELS SEUS FILLS".
______________________________________________________________________________
DEURES PER LES DUES PRIMERES SETMANES
DEURES PER LES DUES PRIMERES SETMANES